TIEDOTE: JUHLATILAISUUS VUODEN QUEEN SILVIA NURSING AWARD -STIPENDIAATIN KUNNIAKSI 9.3.2017

Suomen Queen Silvia Nursing Award -stipendiaatin Michelle Enan ja hänen oppilaitoksensa kunniaksi järjestetään juhlatilaisuus Ruotsin Helsingin-suurlähetystössä keskiviikkona 9.3.2017. Tilaisuuteen osallistuu muun muassa sisäministeri Paula Risikko, joka ojentaa tilaisuudessa kunniapalkinnon ammattikorkeakoulu Novialle.

Vuonna 2014 ensimmäistä kertaa Suomessa jaettu Queen Silvia Nursing Award -stipendi myönnetään vuosittain sairaanhoitajaopiskelijalle tuoreesta ideasta, joka liittyy vanhustenhoidon kehittämiseen. Tänä vuonna stipendi myönnetään Michelle Enalle ideasta ”Helppokäyttöinen ranneke hyvän hoidon tukena”. 20-vuotias Michelle Ena on kotoisin Kruunupyystä ja opiskelee Novia ammattikorkeakoulussa Vaasassa. Ruotsin suurlähetystössä järjestettävässä tilaisuudessa hän esittelee vieraille ideaansa apuvälineestä, joka helpottaisi potilaiden elintoimintojen seuraamista.

Tuomaristo perusteli Michellen valintaa stipendiaatiksi seuraavasti:

”Michellen ideoima apuväline elintoimintojen helppoon seuraamiseen edistäisi vanhuksen turvallisuuden kokemusta sekä hoitotoimenpiteiden oikea-aikaisuutta ja tukisi siten hyvin hoitotyötä. Idea oli loppuun asti mietitty ja suunniteltu ulkoasua myöten. Michelle osasi ideassaan huomioida monia seikkoja sekä ongelmia, jotka apuvälineellä voitaisiin ratkaista. Michelle on kiinnostunut vanhustyöstä ja halukas kehittämään omaa ammattitaitoaan, minkä vuoksi hän on hyvä edustaja stipendille sekä loistava esikuva muille sairaanhoitajaopiskelijoille.”

Taustatietoa stipendistä

Swedish Care International yhteistyökumppaneineen lanseerasi Queen Silvia Nursing Award -stipendin vuonna 2013 70-vuotissyntymäpäivälahjaksi kuningatar Silvialle. Stipendi myönnetään vuosittain yhdelle sairaanhoitajaopiskelijalle Ruotsissa, Suomessa ja Puolassa. Sen tarkoituksena on edistää positiivista muutosta vanhustenhoidossa.

Palkinnon tavoitteena on vaikuttaa väestön ikääntymisen aiheuttamien haasteiden ratkaisemiseen edistämällä uusia ideoita ja osaamista vanhustenhoidossa ja vanhusten käyttämissä palveluissa. Tavoitteena on lisäksi lisätä sairaanhoitajakoulutuksen ja sairaanhoitajan ammatin arvostusta.

Queen Silvia Nursing Award -stipendi koostuu 6 000 euron rahapalkinnosta sekä yksilöllisesti räätälöitävästä harjoittelujaksosta, jonka aikana stipendiaatti perehtyy monipuolisesti vanhustenhoitoon ja vanhusten palveluihin liittyviin kysymyksiin niin Suomessa kuin ulkomailla.

Queen Silvia Nursing Award -stipendin takana on Swedish Care International yhteistyökumppaneineen. Stipendin pääyhteistyökumppanina Suomessa toimii Sopimusvuori Oy. Muut yhteistyökumppanit ovat Folkhälsan Välfärd Ab, Suomen Sairaanhoitajaliitto Ry, Sjuksköterskeföreningen i Finland Rf, Oy SCA Hygiene Products AB, Nordnet ja Viking Line. Osallistumisalustan ideoiden lähettämistä varten on toteuttanut Innopinion Oy.

Lisätietoja:

Projektikoordinaattori Jenny Hieta, jenny.hieta@sopimusvuori.fi, +358 10 526 6022

www.queensilvianursingaward.fi

Comments are closed.

• Ota yhteyttä

SWEDISH CARE INTERNATIONAL AB
    Gyllenstiernsgatan 12, 115 26 Stockholm
    www.sci.se

• QUEEN SILVIA NURSING AWARD

Swedish Care International yhteistyökumppaneineen lanseerasi stipendikilpailun 70-vuotissyntymäpäivälahjana kuningatar Silvialle 23.12.2013.

• STIPENDIN TARKOITUS

Queen Silvia Nursing Award -stipendin pyrkimyksenä on edistää sairaanhoitajaopiskelijoiden kiinnostusta ja mahdollisuuksia omien ideoiden kehittämiseen tulevaisuuden haasteiden ratkaisemiseksi vanhusten- ja dementiahoidossa.